Platformoverleg afdeling Limburg

Om inhoudelijk met elkaar (verenigingen onderling en verenigingen met afdeling) over diverse onderwerpen van gedachten te wisselen gaan we een structuur van online platformoverleg opzetten.

We starten met een afdelingsbrede openingssessie online op woensdag 10 juni.
Tijdens deze sessie maken we kennis met de onlinemogelijkheden en zullen we onderwerpen voor toekomstige sessies aangeven.

Vervolgsessies zullen plaatsvinden op:

  • woensdag 17 juni Overleg jeugd wedstrijden en training
  • dinsdag 23 juni Overleg Table Stars en werving jeugd
  • dinsdag 30 juni Overleg ViTTO en werving 18+ / 50+

Vanuit een vereniging kunnen verschillende personen deelnemen aan de sessies. De onderwerpen kunnen nog aangepast worden. Vooralsnog zijn bovenstaande onderwerpen gekozen om vanaf september met een soort van vliegende (her)start nog het maximale te halen uit het bijzondere jaar 2020. Verenigingen gaan samen de inhoud en doelstelling van het overleg bepalen.

Door deel te nemen aan één of meerdere platformbijeenkomsten hebben de verenigingen meteen getest voor een eventuele online ALV op 9 juli.

Het doel van platformoverleg

We willen meer en beter informatie delen. Zowel van de afdeling naar de verenigingen, maar ook van de verenigingen naar de afdeling. En misschien nog belangrijker … het delen van informatie van de verenigingen met elkaar.

Er veranderen voortdurend zaken binnen de tafeltenniswereld. Ook komen er steeds nieuwe producten vanuit de NTTB. Het Sporttakplatform Tafeltennis Limburg stelt ons in staat om energie, tijd en geld te steken in talentontwikkeling, sportstimulering en evenementen. Wij willen dit veel dichter bij de verenigingen brengen. Het accent ligt op samen doen. Maar ook samen organiseren, samen bedenken.

Waarom online?

In verband met de coronamaatregelen is een fysiek overleg momenteel aan veel richtlijnen gebonden. Dat maakt overleggen onzeker en er zullen ook mensen niet deelnemen omdat zij tot een risicogroep behoren.

Daarnaast bespaart online overleg tijd en geld (reistijd en reiskosten). Daardoor neemt het aantal deelnemers wellicht zelfs toe.

De ervaring van de afgelopen maanden heeft daarbij geleerd dat online vergaderen een prima manier is om informatie te delen.

Hoe vaak en hoe lang?

We verwachten vier tot zes online bijeenkomsten per jaar te houden. Een sessie duurt maximaal twee uur en vindt plaats in de avond. Het behoort ook tot de mogelijkheden om fysieke sessies te organiseren, zeker als de onderwerpen hierom vragen. (Uiteraard zijn fysieke sessies momenteel nog niet aan de orde.)

Uitnodigingen

Voor de openingssessie ontvangt de vereniging een uitnodiging. De vereniging schrijft één of twee deelnemers in voor dit overleg. Voor de vervolgsessies ontvang het secretariaat elke keer de link voor het online overleg. Het secretariaat stuurt de link door naar de deelnemer(s) namens de vereniging.

Verdere informatie volgt tijdens de openingssessie.

DE AFDELING … DAT ZIJN WE SAMEN !